Un adio fericit

Unu' mai tupeist se 'dă mare' pe șoseaua neasfaltată turând motorul la maxim. Doi clovni îmi blochează calea - vor să facă poze. O babă pitică și cam șchioapă se vaită de 'șale' la o vecină; baticul i s-a dezlegat și îi cade pe spate. Un tip gras înfulecă un hot-dog, lingând apoi punga de maioneză: maioul îi e cam mic și îi lasă la vedere burta imensă, transpirată; ca tot restul corpului de altfel.
  " - Hei, pușa' ! Ce balcoane ai!" zice un știrb cu o șapcă pe o parte..
Mi-e silă. Îmi vine să iau orașul în mâini și să scuip pe el toată greața pe care mi-a făcut-o de ceva timp încoace. Și nu zic că nu-i frumos; ferească sfântul! e numai plin de oameni fără bun-gust,scrupule sau orice altceva ține de 'etic'. Mai sunt și excepțiile: da' pe ăia nu-i găsesc eu în masele astea curgătoare; în fiecare zi la fel.. începusem să îi strig într-un timp, dar m-am lăsat păgubașă...îmi răspunseseră doar primele două degete de la o mână.. 
Intru în restaurant cu o colegă și prietenă foarte bună, alegem o masă și așteptăm. Ni se ia comanda. La două mese distanță se așează un cuplu: ambii îmbrăcați în treining și doldora se sacoșe și plăsuțe, fiecare cu nelipsita siglă a magazinului de proveniență. La intrare scria " ținută obligatorie. Vorbeau tare și râdeau zgomotos. În următoarele cinci minute erau dați afară politicos de un angajat înalt cu ochi albaștri și păr blond - ei, ăsta om de calitate!
Păi de ce povestesc despre asta? Mă gândeam cum ar fi dacă am strânge toți neghiobii de acest fel și i-am da afară de pe planetă. Toți 'ăștia' lipsiți de cultură; de orice idee existențială; toți incapabilii aceștia care nu știu a-și scrie numele corect - și care nici nu vor! Idioții și cretinii de tot felul care ne fură aerul fără să facă ceva cu propriile lor mâini. Să-i băgăm într-o cutie și să-i trimitem în spațiu. Ce-i drept..s-ar înjumătății populația lumii; dar măcar fiecare va fi liniști și va putea simți bucuria deplină a unei plimbări pe bulevard,va putea inspira nestingherit mireasma de flori de tot felul..va trece fără frică strada și se va urca fără teamă la volan.
  Eh...iar eu..o să pot să-mi fac cumpărăturile liniștită, știind că nici un 'ceafă lată' nu o să-mi modifice brusc starea de spirit și a sănătății mele...

Comentarii

Postări populare