Canta note nebune,note orientale...


  Cantă o notă orientală.Cantă clapele unui pian încă tanăr.Cantă tunetul pe tambur si cantă totul pe infinite sunete ce se înalţă şi se răspandesc peste tot in jur,doborand natura omului.Se imprastie ca o boala si tot asa patrunde in trupuri si inimi obosite vrand sa le ridice;e o boala frumoasa.E una calda si melancolica ce te face sa zambesti trist vu fiecare secunda care trece,cu fiecare adiere ce nu-si gaseste locul in parul tau.
   Aud cantecul si vreu sa ma linistesc si sa ma eliberez de ganduri - de orice fel! Aud cantecul cum imi inainteaza precaut prin vene;precaut dar sigur! Imi patrunde perfid in sange si-l tulbura ca pe o oala cu supa rosie ce e pusa pe foc...

  Ma face,nesuferitul cantec,sa plang - sa plang de furie si de neputinta. Si plang cu lacrimi mincinoase ce se prefac a simti ceva.Dar nu simt nimic;imi curg lacrimile din ura - prea multa ura ce se aduna iar si iar. Furia ma orbeste ori de cate ori vreo nota mai semeata se ridica si canta mai puternic,mai profund,incercand sa-mi zgarie macar unul din zidurile ce le-am construit cu atata grija in adanc!
  Ma revolt ca o pensula pe o foaie alba,ca o zi de primavara la sfarsitul iernii;ma revolt ca mainile ce se afla pe niste clape incolore ce țipă in van niste acorduri monstruoase,fara tinta. Da..ma revolt căci nimeni nu poate sa darame cimentul strans acolo fara durere.Tot ce este in jurul meu incepe sa racaie cu incetineala in piatra tare,iritandu-mi creierul si arcuindu-mi sparncenele;incetineala ce nu stie ca mai sunt inca.."n'' ziduri de strapuns!
   Ma gandesc.Cata rabdare si cata iubire i-ar trebui cuiva sa inteleaga ca nu e nevoie sa sparga ceva? Cat i-ar lua unui om sa observe ca tot ce trebuie sa faca e sa bata cu duiosie la portile ce s-au zavorat in mine? Cat timp i-ar ocupa lucrul asta cuiva care vrea sa ajunga cu adevarat in cetatea ce se ascunde cu frica dupa  tone de gri si negru? Cat timp i-ar lua?
  Canta o nota orientala. Cantau clapele unui pian inca tanar.Canta tunetul pe tambur si cantau inifinite note ce se invart besmetice,fugind de mine...fugind de ura ce am pus-o sa-mi pazesaca inima! Fug, nebunele, sa caute pe cineva care si-ar lua timp suficient pentru a bate o data la usa...

Comentarii

Postări populare