Eu am o Biblie!

Am o Biblie și nu mi-e rușine c-o am; nici c-o citesc. E o Biblie mai veche, micuță, subliniată și colorată..în fine. Unii dintre voi s-ar putea s-o mai știți sub alte denumiri precum: Sfânta Scriptură, Cuvântul lui Dumnezeu..sau ”cartea aia mare și neagră din care citește popa de Paști și de Crăciun”. Aia e! Despre cartea aia vorbesc!
O să întrebi ce m-a apucat să vorbesc aiurea-n tramvai de Biblia mea acum..știi? E ca atunci când citești un roman super-mișto de E.A. Poe și vrei musai să-i faci o recenzie și să le spui ”la toți” - ”să vadă și fraierii ce cărți inteligente citesc eu!”.
Ei bine, e cam așa, numai că eu nu vreau ”să moară dușmanii de ciudă”..ci mai degrabă de curiozitate. Să nu fiu eu nevoită să le spun că citesc o carte inteligentă, ci să dibuiască ei singuri treaba asta! Adică îi fac reclamă,mai pe scurt. Citește în continuare, s-ar putea să ți se pară interesant. Cartea asta e gândită de Dumnezeu: Cel care te-a creat; Cel la care ne rugăm de sărbători sau personajul principal din icoane pentru unii dintre voi.  Gândită sau inspirată, conform 2 Timotei 3:16 (poate vrei să cauți versetul - îl găsești și pe net). Ce e mai tare, e că a fost scrisă, atenție, de aproximativ 40 de autori (adică oameni) de-a lungul unei perioade de 1500 de ani!! Adică numai asta mă scoate din minți. Mai mult, în ciuda acestui lucru, Biblia nu se contrazice pe sine și nici nu conține erori (” Teologie Elementară”). Toți autorii prezintă perspective diferite, însă proclamă același Dumnezeu adevărat și aceeași cale spre mântuire - Iisus Hristos!
Mă gândesc numai că eu, după ce muncesc 6 luni la un articol, spun că e bine-făcut. Apăi 15 secole? Și n-ar fi numai cifrele care îi dau o anumită valoare - dar eu chiar am citit-o și e pe bune tot ce se întâmplă în ea! Ce studiu asupra oamenilor și a fenomenelor sociale? Mofturi de cap mare care se vrea deștept! Poți să te-apuci să citești romanul ăsta cu o cruce pe copertă și o să-ncepi să deschizi ochii pe bune: sau, ca să pară mai comercial, ”inteligență la pachet!”
O să studiezi despre poezie și muzică cu David, despre filosofie cu domnul profesor Solomon ( a propos, a fost și rămâne în istorie ca cel mai inteligent om de pe planetă), o să studiezi și dragostea tot cu el ( vezi Cântarea Cântărilor). Istorie și geografie o să-ți predea renumiții Moise,Matei, Marcu, Ioan, Luca și mulți alții, iar dacă te preocupă ciclicitatea timpului și trecerea lui în general, îți recomand călduros să citești Eclesiastul.
Dacă nu te-am convins deja că Biblia vorbește despre absolut orice aspect al vieții, te-aș ruga să iei lecții despre atitudine cu Daniel: ține puțin de psihologie - sau cum să-ți menții principiile într-o lume aflată în continuă mișcare și schimbare ( deci se recomandă atât angajaților, cât și angajatorilor).
În fine, ultima, dar nu cea din urmă, Apocalipsa, pentru cei ce privesc spre viitor, încercând să ghicească pe unde vine viața!
Pe lângă toate astea, unde mai pui că e bestseller mondial! Adică cea mai vândută carte din toată lumea, în toate timpurile! Mi-aș dori, cu toată sinceritatea, să fie și cea mai citită. Și nu numai asta..ci și cea mai aplicată!
Hai să-ți spun ceva (acum o dau pe financiar) : dacă ai citi Biblia, ai salva o groază de bani, pe care-i dai pe cursuri de dezvoltare personală..nu zic că nu sunt bune: dar fă-le după ce o citești..măcar Noul Testament. Dacă nu ai unul, scrie-mi mie și ți-l trimit: ca de la prieten la prieten. Stau pe strada Radu Popescu,nr.5, bloc 34, scara B, ap.13, etaj: 3. Numele meu e Daria Stemate, din Târgoviște, cu o super-onestă dorință de a avea în lista de prieteni de pe Facebook, mai mulți cititori ai romanului meu preferat!

Comentarii

Postări populare