ABC-ul mulțumirii

Caloriferul rece mi se părea fierbinte după ce spălam vasele timp de o jumătate de oră cu apa aceea care numai nu cădea în cuburi de gheață. De fiecare dată, după ce îmi ștergeam mâinile pe un prosop, mergeam să-mi încălzesc degetele pe fierul lui și eram mulțumită că cel puțin..era mai cald decât apa.
Așa s-a născut mulțumirea pentru lucruri inexistente.
În dormitor era frig, dar aveam o plapumă, iar picioarele nu mai stăteau pe duritatea gresiei de pe hol. Ne înghesuiam unii în alții și se făcea cald în cele din urmă  - noi eram sursa, cu respirația noastră regulată din timpul somnului.
Așa s-a născut mulțumirea pentru lucruri ”în plus”. Mereu ni s-a spus că suntem prea mulți copii și că, fiind săraci, n-aveau părinții cu ce să ne întrețină. Noi doar am zâmbit timid, ca tot copilul - eram singurii care știau despre secretul din timpul nopții: îngrămădiți unii în alții, ne țineam de cald.
Sărăcia te educă cum n-o face nici cel mai bun părinte. Te învață să vezi acolo unde nu este nimic și să iei de unde nu ai. Așa am priceput că geamurile îmbrăcate în gheață, sunt, în fapt, o mare tablă pe care puteam desena cu degetul cât pofteam. Pâinea nu mi s-a părut niciodată prea puțină, chiar dacă împărțeam o bucățică la 11 băieți și fete, pentru că nu mi-am imaginat nici în ruptul capului că aș putea avea mai multă. Hainele nu mi se păreau demodate, pentru că nu aveam altele și-mi plăcea fustița mea de blugi  - așa tocită cum era!
Nu mi-a fost niciodată rușine că familia mea primea cutii cu ajutoare de la biserici sau rechizite de la școală pentru că eram prea preocupată să-i văd pe oamenii aceia ca pe niște îngerași și să mă minunez de prima mea păpușă sau caietele neîncepute.
Sărăcia m-a educat și pe mine: ”A„ vine de la ”așteaptă o șansă”, ”B” vine de la ” bucură-te de viață dincolo de probleme”, ”C” vine de la ” crede într-o zi de mâine”, ”D„ vine de la ”Dumnezeu se uită la tine chiar acum”. Litera ”E” mi-a spus că ”Este suficient pentru toți”, iar
 ”F”, că ”Familia este mai presus de orice. Vrei să continui? ”G” este de la ”grâu cu apă”, ”H” de la ”Hai să ne rugăm” și ”i” de la ”Iubirea ocupă locul fruntaș!”. Litera ”J” zice că ”Jacheta de blugi nu e prea tocită și pentru următorul”, iar ”K”, ”Kilogramul de făină se transformă în pâine”.  Odată cu litera ”L”, am învățat că ”Litri de apă se pot bea și pe stomacul gol” și litera ”M” mi-a spus:”Mai așteptați până dimineață, că va veni ceva”. ”N” vine de la ”Niciodată nu abuza de ce ai”, ”O”, de la ”Oare ce vom mânca azi?” și ”P” vine de la ”Părinții ăștia muncesc pentru voi - respectați-i!”. Urmează ”Q”, de la ”Questions - întotdeauna ești întrebat despre starea ta” și ”R” de la ” răspunsurile sunt inutile - nu te va ajuta nimeni”. ”S”, de la ”Sari în ajutor, chiar dacă nu ai”, ”Ș” de la ”și ce dacă nimeni nu recunoaște calitățile tale?”. ”T” vine de la ”taci și nu te plânge”, iar ”Ț”, de la ”țipetele nu acoperă furtuna”. Mai departe, ”U” care spune ”Uită-te în jur, căci nu ești singurul”, ”V” care te îndeamnă să ” visezi la o ciocolată întreagă”, ”W”, de la ” wonder - minunează-te de frumosul din viața ta” și ”X”, care vine de la ”X-ulescu nu e de vină pentru starea ta - nu-l judeca!”. În fine, ”Y” spune: ” you - tu ești cel care poate schimba viitorul”, însă doar prin ”Z”, adică ”zidind totul într-un Dumnezeu conștient de zilele tale și de planul Său”.
Acum spăl vasele tot cu apă rece - obișnuința, dar am un calorifer cald de-adevăratelea unde să mă încălzesc după aceea. Dormitorul este plăcut și dormim trei fete într-un pat mare, fiecare cu perna și pătura ei..
Nu mai mâncăm de mult pâine goală, decât dacă îți vine o poftă dintr-asta - mami își permite acum să gătească foarte divers, iar noi ne putem alege chiar felul de mâncare. La fel, nu mai am de ceva timp fustița mea de blugi, ci un întreg dulap - doar al meu!  Rechizitele mi le cumpăr direct din librărie; ba chiar merg lunar acolo pentru a-mi mai lua ce mai am nevoie pentru școală..
S-au schimbat atât de multe lucuri în bine; ba nu: în foarte bine! Poate mulți mă vor considera o snoabă, dar eu cred în cele o mie de binecuvântări trimise de Tati meu de acolo de sus; pentru cei ce nu știu, Tati este Dumnezeu, Doamne-Doamne sau, cum I se mai spune, Domnul!
Deci s-au schimbat situațiile - tot ce ne rămâne este să continuăm să scriem și să citim alfabetul...că doar suntem oameni și niciodată nu poți spune că știi prea bine, nu-i așa? Tentațiile să uiți totul sunt mari, iar noi avem o fire pe care am  moștenit-o - trebuie însă să-i amintim că tot niște copii de primară suntem, care au nevoie de toate literele pentru a putea spune adevăratele povești mai departe!

Comentarii

Postări populare