''Altfel de sotron'' si eu mai altfel ca el..



 M-au învațat copiii să joc un ''altfel de șotron''. I-am văzut adunați la poartă și m-am alăturat lor să-i privesc râzând mai de aproape;m-au luat de mâini și și-au strigat numele,agitându-se în fața mea,furându-și rândul și înghesuindu-se să mă întrebe de câte și mai câte..nu am prea răspuns la multe. Mi-au dat zarzăre amare și niște fructe roșii mici-mici dulci și au rămas încantați când au văzut că-mi plac..
  I-am intrebat si eu daca au terminat scoala (atat le-a trebuit); s-au apucat sa se laude cu premiile pe care le-au luat sau nu, sa-mi spuna la ce scoala merg,in ce clasa sunt etc..m-au intrebat si pe mine cati ani am..
    - "17..''
    - '' wow..tu esti mai mare si chiar decat Birca!!'' (aici n-am inteles foarte bine numele)..   
  Am dat din umeri la auzul numelui si am zambit incurcata..
    - ''Dar ea nu stie cine e Birca,ce-ai?'', a apostrofat-o
un baietel mai maruntel..

    - ''E fratele meu!'' si-mi darui un zambet cald si satisfacut..
  M-au pus sa le desenez un sotron: ''dintr-ala altfel''.. m-am conformat si am inceput sa tocesc creta pe asfalt. Brusc m-am simtit bine; m-am simtit vesela si asa mica!..Mi-a parut rau de mine si de inaltimea mea.Unde era sticluta lui Alice sa ma micsoreze?
   In timp ce-i urmaream sarind,o fetita mai dolofana m-a intrebat timid.. 
    - '' Tu ce faci cand nu esti aici si nu esti in alta parte?''..
  Am tacut pret de clipe si i-am zambit cat am putut eu de bland..
    - '' Eu..scriu; fac povesti..''  - a cascat ochii si a amutit pentru putin gandindu-se la ce tocmai ii spusesem..
    - '' Deci esti scriitoare!!!!'', a exclamat fericita..
  Cum sa-i spun? Incepusem sa ma gandesc la o definitie si..dar vazandu-i privirea,nu am reusit decat sa aprob incet din cap..
    M-am jucat cu ei un timp,apoi a trebuit sa ma intorc in casa...nu inainte de a le promite ca ma voi intoarce ''imediat dupa masa'' - nu m-am mai intors..m-a luat somnul..si m-am simtit ca o tradatoare! 
    Tradatoare pentru ei,pentru mine...pentru acel ''altfel de sotron''..

Comentarii

Postări populare